Malung-Sälens Brukshundklubb är en klubb där alla medlemmar är välkomna att trivas och utvecklas oavsett mål med hundägandet.

Allt arbete sker ideellt vilket betyder att alla hjälps åt att driva klubben och gör den till en trevlig mötesplats för medlemmarna.

Malung-Sälens Brukshundklubb strävar efter en god sammanhållning mellan medlemmarna. I klubben hjälps vi alla åt för att skapa god stämning och välkomna nya medlemmar.

• Som medlem i Malung-Sälens Brukshundklubb arbetar vi gemensamt för att nya intresserade hundägare som kommer på prova på kvällar, kurs, träningar ska känna sig välkomna
  • Att ha roliga medlemsevenemang och gemensamma träningar.
  • Att som medlem behandla övriga medlemmar och hundar med respekt.

Att utvecklas tillsammans med sin hund oavsett slutmål är en viktig och rolig del i hundägandet. I Malung-Sälens Brukshundklubb vill vi att alla medlemmar har möjlighet att utvecklas så långt man önskar. De individuella målen för ekipagen kan innebära allt mellan att lära känna sig själv och sin hund, att få vardagen att fungera, till att stå högst upp på prispallen och tävla i stora mästerskap.

Hur kan klubben hjälpa enskilda ekipage att utvecklas tillsammans:

• Öppen stuga, kursverksamhet, inspirationstillfällen
  • Träningsgrupper
  • Träningstävlingar
  • Att som medlem dela med sig av sina kunskaper och hjälpa andra medlemmar att utvecklas

Här är en bild på när klubbstugan byggdes sommaren 1973.

Nedan ser ni bilder från kurs 1980 där Jan Jonsson var instruktör.

Tack Rita Ohlson och Åshild Eriksson för bilderna

"Har ni en historiktext så maila gärna till klubbmailen "

© Malung-Sälens Brukshundklubb c/o Hanna Simonsson Adress: Östra Ärnäs 168  780 64 Lima  e-post: msbk@malungsalensbk.se
Skapad med Webnode