SNART DAGS ATT VÄLJA NY STYRELSE
Valberedningen är i full gång att söka kandidater till styrelsen.

Under 2020 har klubbens medlemsantal ökat med ca 15 medlemmar! Och vi hoppas att ännu fler kommer med innan årets slut. Klubben har trots pandemin varit aktiv med både tävlingar, träningar och kurser under året.
Vill Du också vara med och föra klubben framåt så att vi får en ännu aktivare klubb så tar valberedningen gärna emot förslag redan nu.

NYA REGLER GÄLLER FÖR VALBEREDNINGEN FR O M 1 JULI 2020.

Valberedningen ska ha klart ett förslag senast 15 november och då skicka ut till alla medlemmar. Medlemmar kan sedan skicka förslag till styrelsen på kandidater fram till 15 december. Efter detta är nomineringen stängd. Styrelsen ska meddela valberedningen vad som kommit in och valberedningen kan sedan korrigera om så önskas.

Efter 15 december får inga nya kandidater tillkomma. Man vill med detta undvika att förslag ropas från golvet på årsmötet. Dock kan valberedningen på årsmötet be om öppning av nomineringen vilket isf årsmötet beslutar om. Detta gäller endast om inte tillräckligt med nomineringar finns för att kunna genomföra val till alla poster.

Valberedningen består av
Carina Berglund, sk, carina@cnastriss.se, 070-6060870
Bodil Engvall Nilsson 070 36 47 194
Cyri Danielsson-Skoog

Läs de nya normalstadgarna i sin helhet på SBK.

Medlemsmöte 13 september kl 17

Nina Christofferson från Studiefrämjandet och också ordförande i SBK Dalarna kommer och berättar om Svenska Brukshundklubben och framförallt Daladistriktet. Vad gör man i en Brukshundklubb?

Övrigt i agendan för dagen är:

• Ska vi göra en aktivitetsbana? Kom och ge idéer!
  • Funktionärskurs 18/10, för alla medlemmar som under året har hjälpt till på något sätt. Vad kursen innehåller får vi reda på under medlemsmötet.
  • Trickskurs samt ev lite freestyle 17/10, önskningar kan diskuteras på mötet, anm till rita.ohlson@telia.com.
  • Årets vandringspriser.
  • Val av medlem till valberedningen.
  • Samt några fler intressanta punkter ...

Klubben bjuder på kaffe och våffla med hjortronsylt och grädde. För beräkning av inköp är det bra om du talar om att du kommer till SMS: 070-6060870. Vi försöker att sitta på verandan eller ute så ta på kläder efter väder.

Vi önskar alla medlemmar välkomna!

blir på Ryhagens industriområde, strax intill Primus Däckservice.
Förutom sedvanligt årsmöte delas utmärkelser som vandringspriser m m ut.
Alla medlemmar, nya som gamla hälsas välkomna!
NOTERA denna dag i almanackan så du inte glömmer!
Inlagt 14/12-19, uppdaterat 30/1

Tisdagen den 8 oktober klockan 18 är ni välkomna på medlemsmöte.
Mer info om mötet kommer inom kort.
Fundera gärna lite på vad du vill göra i höst på klubben.
Nya idéer mottages med glädje.

Torsdagen den 16 maj klockan 18:00 är alla våra medlemmar välkomna på möte i klubbstugan.

© Malung-Sälens Brukshundklubb c/o Hanna Simonsson Adress: Östra Ärnäs 168  780 64 Lima  e-post: msbk@malungsalensbk.se
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång